UWAGA! Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci komfortu przy przeglądaniu serwisu i korzystania z dostępnych usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o sposobie ich użycia.

Dowiedz się więcej o polityce cookies.Zamknij


Topex

Topex

Topex to nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się firma, która od 1990 roku dostarcza narzędzia, elektronarzędzia, akcesoria do elektronarzędzi oraz artykuły przemysłowe dla zastosowań profesjonalnych i domowych. W 2008 roku firma podjęła decyzję o modernizacji istniejącego w Warszawie magazynu centralnego oraz systemu dystrybucji. Projekt i wykonanie inwestycji zostały powierzone firmie Logzact.

 

W zakres inwestycji weszły między innymi: analiza logistyczna, projekt nowych procesów logistycznych, zaprojektowanie oraz wdrożenie systemu wspomagania kompletacji, rozmieszczenie regałów oraz optymalizacja powierzchni magazynowej.

 

Na podstawie dostarczonych danych oraz analizy struktury działania przedsiębiorstwa została dobrana przez firmę Logzact odpowiednia technologia, której zadaniem było zwiększenie wydajności procesu kompletacji oraz dystrybucji wyrobów gotowych.

 

W zakres projektu wchodził również opis nowych procesów wykorzystujących system WMS oraz komunikację bezprzewodową w obrębie magazynu. Firma Logzact stworzyła opis procesów: przyjęcia, kontroli, kompletacji, konsolidacji, wydania

 

Nowe centrum dystrybucyjne składa się z 3 obiektów, w skład których wchodzą:

 

• automatyczny magazyn paletowy

• automatyczny magazyn pojemnikowy

• magazyn tradycyjny

 

Automatyczny magazyn paletowy został zaprojektowany z myślą o składowaniu palet jednorodnych oraz jako strefa buforowa, służąca do uzupełniania stanów pozostałych obszarów. Wstępna pojemność wynosi około 11 000 palet.

 

Automatyczny magazyn pojemnikowy w przyszłości ma stać się obszarem kompletacji. System przenośników jest zaprojektowany w taki sposób, aby możliwa była kompletacja wszystkich grup towarowych zgodnie z analizą ABC. W procesie zastosowano system Pick by light kierujący operatora stacji, przy pomocy strumienia światła, do poszczególnych pozycji zamówienia.

 

Na przełomie roku 2009 i 2010 zrealizowany został pierwszy etap inwestycji. Uruchomiono system przenośników o wydajności kompletacji około 700 kartonów na godzinę. W przyszłości wartość ta ma być podwojona.

 

Każda ze stacji obsługiwana jest jednocześnie przez 2 osoby. Składa się ona z przenośnika dostarczającego puste kartony, półki kompletacyjnej oraz regałów. Przed pracownikiem znajdują się regały przepływowe uzupełniane z tyłu pełnymi opakowaniami zbiorczymi. Jest to asortyment z grupy „Super A” – najszybciej rotującej. Takie położenie gwarantuje szybki dostęp i ogranicza czas operacji do minimum. Za plecami operatora stacji umieszczone zostały regały z towarem z grup A i B. Natomiast w środku pętli przenośników miejsce znalazł asortyment grupy C. Takie rozstawienie umożliwiło zebranie na niewielkiej przestrzeni około 4500 indeksów towarów.

 

Prace nad drugim etapem realizacji, czyli wykonaniem automatycznego magazynu pojemnikowego i automatycznego magazynu paletowego, rozpoczęły się wiosną 2011 roku i trwały do sierpnia 2012 roku.

 

 

Zachęcamy do lektury opisu wdrożenia w Grupie Topex:

 

 

Case study - Grupa Topex

 

oraz obejrzenia jednego z odcinków programu "Jak to działa" emitowanego w Telewizji Polskiej TVP poświęconego właśnie wdrożeniu w Grupie Topex:

 

http://vod.tvp.pl/audycje/wiedza/jak-to-dziala/wideo/logistyka/20325240

 


Galery

...
Please wait...